| it-studio.net.pl

Ile kosztuje sklep internetowy? Co należy wiedzieć przy projektowaniu sklepu?

Rzeczywisty koszt sklepu internetowego to ważna część procesu decyzyjnego. Chcesz mieć pewność, że faktycznie wybierasz rozwiązanie e-commerce, które spełni Twoje potrzeby biznesowe. Dodatkowo, jeśli dokładnie określisz, czego potrzebujesz, nie będziesz musiał wprowadzać kosztownych zmian i modyfikacji. W świecie e-commerce moduły są stosunkowo drogie.

1. Jakiego rodzaju sklepu internetowego oczekujesz?

Rodzaj sklepu internetowego, który otwierasz jest ważnym czynnikiem, ponieważ sklep sprzedający produkty różni się od sklepu oferującego usługi. Jeśli planujesz sprzedawać produkty, zadaj sobie pytanie ile w przybliżeniu różnych produktów zmieścisz w swoim sklepie internetowym? Kto będzie Klientem docelowym? Niektóre usługi lub produkty mogą mieć inne wymagania w Twoim sklepie internetowym. Określenie potrzeb pomoże Ci zawęzić listę dostępnych platform e-commerce do rozważenia.

2. Jaki jest Twój budżet na uruchomienie sklepu internetowego?

Na każdej platformie e-commerce istnieją gotowe moduły i funkcjonalności, które dostarczane są za darmo wraz z oprogramowaniem. Natomiast gdy zaczynasz wgłębiać się w potrzebne rozwiązania e-commerce okazuje się, że potrzebujesz niestandardowych rozwiązań, które mogą kosztować dużo. Istnieje wiele gotowych płatnych modułów i wtyczek, które należy uwzględnić przy planowaniu budżetu. Na tym etapie określ jakich funkcji potrzebujesz? Jakie dodatki przydałoby się mieć? Stwórz swoją listę i trzymaj się jej, aby nie przekroczyć swojego budżetu.

3. Jakie są twoje opcje wysyłki?

W kolejnym kroku warto pomyśleć o opcjach wysyłki, które chcesz zaoferować swoim Klientom sklepu internetowego. Jaka jest Twoja zdolność do obsługi zamówień i wysyłki? Czy zamierzasz zlecić wysyłkę podwykonawcy, czy będziesz nią zarządzać we własnym zakresie? Czy będziesz mieć międzynarodowe opcje wysyłki? Od Ciebie zależy, co chcesz zaoferować. Sprawa wygląda dokładnie tak samo przy określaniu sposobów płatności. Porównaj cenniki dostawców takich usług.

Ile kosztuje sklep internetowy?

Istnieje wiele różnych czynników, które składają się na całkowity koszt budowy sklepu internetowego. Ogólnie rzecz biorąc, ceny sklepów zaczynają się w granicach 1000 zł, a mogą osiągać wartości pięciocyfrowe.

Lista rzeczy, które mają wpływ na cenę:

  1. Oprogramowanie e-commerce (płatne lub darmowe)
  2. Domena ~100 zł/rok
  3. Hosting / serwer od 200 zł/rok
  4. Certyfikat SSL (często jest w cenie serwera)
  5. Koszty pośrednika płatności (prowizja od kwoty)
  6. Szablon (wygląd strony)
  7. Dodatki i rozszerzenia (płatne i darmowe)

Koszty infrastruktury

1. Koszty oprogramowania e-commerce

Koszty rozwiązań e-commerce różnią się w zależności od ich funkcji, rodzaju oferowanego oprogramowania i poziomu usług. Do wyboru jest kilka platform, a wybór właściwej to ważny krok w otwarciu sklepu e-commerce. Istnieją rozwiązania, które swój model biznesowy opierają o miesięczny abonament za działanie sklepu. Alternatywą dla tego rozwiązania jest postawienie sklepu na oprogramowaniu typu PrestaShop, Magento, WooCommerce bez miesięcznych opłat za korzystanie z tego rozwiązania. Ponosimy tu tylko koszty serwera, domeny i ewentualnie certyfikatu SSL.

2. Koszty domeny, serwera

Na etapie planowania warto porównać ceny rejestracji i utrzymania domeny. Warto zwrócić uwagę na koszt odnowienia domeny po roku. Czasem zdarza się, że pierwszy rok jest za darmo lub za symboliczną kwotę 10 zł, a po roku przyjdzie nam do zapłacenia rachunek na wysoką kwotę. Należy mieć na uwadze, że domenę trzeba utrzymywać przez wiele lat.

Koszty serwera czy hostingu różnią się w zależności od parametrów technicznych usługi – na etapie projektowania sklepu dokonujemy przeglądu dostępnych usług i pomagamy w wyborze właściwego serwera. Koszt serwera zaczyna się od ok. 200 zł/rok

4. Koszt certyfikatu SSL

Cena certyfikatu SSL zaczyna się od 50 zł rocznie, a czasem jest to darmowa opcja przy usłudze serwera. Choć może wydawać się to zbędne, certyfikat SS, zapewnia bezpieczeństwo w sieci, które są potrzebne klientom do odwiedzania i robienia zakupów w Twojej witrynie. Wszelkie dane osobowe przesyłane i przetwarzane przez Twój sklep będą szyfrowane w sieci, a to oznacza, że nikt nie będzie mógł takich danych przechwycić. Wyszukiwarki mocno zwracają uwagę, czy strona posiada certyfikat SSL i rankuje wyżej te sklepy, które są bardziej wiarygodne.

5. Koszty realizacji płatności

Łatwo przeoczyć koszty związane z przetwarzaniem płatności, a mogą one szybko narastać. Koszty przetwarzania płatności zależą od rodzaju płatności, które chcesz oferować podczas realizacji transakcji, rodzaju akceptowanej waluty i regionów, w których będziesz sprzedawać. Pośrednik pobiera prowizję od każdej transakcji online.

Ile kosztuje zbudowanie witryny e-commerce?

Koszt zbudowania sklepu internetowego zależy od funkcji potrzebnych do prowadzenia biznesu e-commerce. W zakresie naszych usług jest:

  • Przygotowanie zaplecza
  • Przygotowanie wyglądu strony (szablonu)
  • Projektowanie UI/UX.
  • Zaimplementowanie płatności online
  • Responsywność (sklep można obsługiwać nawet z poziomu telefonu)

Podsumowanie

Możliwe jest uruchomienie sklepu internetowego za niewielkie pieniądze, w zależności od funkcji, których potrzebujesz. Ponieważ istnieje wiele różnych aspektów przygotowania sklepu internetowego, możesz wybrać dokładnie to, czego potrzebujesz i płacić tylko za te elementy. Kiedy na starcie określisz dokładnie wymagania, nie będziesz niemile zaskoczony dodatkowymi kosztami. Obecność sklepu w Internecie daje ogromny potencjał do zyskania zasięgu i zwiększenia sprzedaży.